Skip to main content Start main content

教學人員

Page Banner-02-01-01

馬彗晶女士

實務副教授

MSc Women’s Health Studies (CUHK), BSc PT (PolyU), Prof Dip Acupuncture (HKBU)

簡歷

馬女士畢業於香港理工大學並取得物理治療(榮譽)理學士,及於香港中文大學取得婦女健康理學碩士。她亦於香港浸會大學取得物理治療師針灸專業進修文憑。

她畢業後有多元化的工作經驗,包括參與大學研究工作及曾於私人診所執業。她於非政府機構的改善家居及社區照顧服務隊,擔任物理治療師多年,主力為體弱長者提供到戶物理治療服務。

她一直致力教育及指導年青一代,並曾經在香港老年學會及香港大學專業進修學院教授長者照顧之物理治療技巧。

學歷

  • Professional Development Diploma in Acupuncture for Physiotherapists, Hong Kong Baptist University
  • Bachelor of Science in Physiotherapy, The Hong Kong Polytechnic University
  • Master of Science, Chinese University of Hong Kong

專業資格

  • Registered Physiotherapist

  • Women's Health and Continence Care
  • Geriatric and Community Rehabilitation

您的瀏覽器不是最新版本。如果繼續瀏覽本網站,部分頁面未必能夠正常運作。

建議您更新至最新版本或選用其他瀏覽器。您可以按此連結查看其他相容的瀏覽器。