Skip to main content Start main content

2021粵港澳大灣區天然健康食品與生物製造技術研討會 GBA Workshop on Natural Health Foods and Bio-Manufacturing Technology

Event Banner
  • Date

    04 Dec 2021

  • Organiser

    RiFood and Pan Asia (Jiangmen) Institute of Biological Engineering and Health

  • Time

    09:00 - 17:00

  • Venue

    線上 (騰訊會議)  

Enquiry

Ms Waiyin PANG (852) 34008860 RiFood@polyu.edu.hk

Summary

本次由香港理工大學未來食品研究院 (RiFood) 聯同江門市泛亞生物工程與健康研究院組織舉辦的線上一日研討會將聚焦於天然的藥食同源健康食品的研發熱點與產業化應用,旨在促進粵港澳大灣區相關研究單位間的科研合作並共同推進項目產業化。此次研討會主題是理大未來食品研究院 (RiFood) 的主要研究方向之一,研討會將會有利推動理大融入粵港澳大灣區。

 

本次研討會希望協助與會研究人員建立穩固的科研合作關係,從而推動現有項目的順利完成,並達成新的項目合作。研討會將重點探討天然的、有生物活性的多糖和多酚,如何通過調節腸道菌群以及與益生菌協調作用下,發揮其潛在的預防和治療目前常見的慢性病,包括癌症,炎症,代謝性疾病和高血壓等的作用。

 

請到此網址 (https://polyu.hk/ONPdM) 查看更多研討會相關資訊及報名,費用全免。參加者將會收到確認電郵及會議連結 (騰訊會議) (如海外參會人仕無法使用騰訊會議程式,請以 VooV meeting 程式取代)

 

如有任何問題,請與是次研討會秘書 : Ms Waiyin PANG (RiFood@polyu.edu.hk; (852) 34008860) 聯絡。

Your browser is not the latest version. If you continue to browse our website, Some pages may not function properly.

You are recommended to upgrade to a newer version or switch to a different browser. A list of the web browsers that we support can be found here